ابوالشهیدین"حاج سیدابوالقاسم جوزی" شب گذشته پس از تحمل دوره بیماری به دیدار معبود شتافت.

به گزارش رجانیوز، مرحوم حاج سید ابوالقاسم جوزی استوار بازنشسته ارتش پیش از انقلاب بود. بعد از پیروزی انقلاب ارتزاق زندگی را در یک مغازه کوچک با فروش دوچرخه و موتور سیکلت در خیابان دیباجی جنوبی بمدت 40 سال می گذراند، وی در همه مراحل انقلاب مدافع امام و روحانیت بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی حامی سرسخت ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بود.

علی رغم سواد پائین از بصیرت نافذ و کاملی برخوردار بود و همیشه آمادگی خود را برای حضور در سنگرهای عقیدتی و مبارزاتی اعلام می کرد، با شروع جنگ تحمیلی بدون هیچ محدودیتی فرزندان خود را به جبهه فرستاد و در بسیاری از مواقع، شش فرزندش همزمان با یکدیگر در جبهه حضور داشتند و وی همیشه آنها را تشویق به حضور در جبهه های جنگ می کرد و میگفت: جبهه ها نباید خالی باشد.

در خرداد سال 1364 اولین فرزندش سید بهروز جوزی را تقدیم انقلاب کرد و مدال نوکری خود را با عنوان پدر شهید در نامه عمل خود ثبت نمود. وی باری دیگر در مرداد سال 1367کوچکترین فرزندش سید علیرضا جوزی را که 14 سال بیش نداشت تقدیم آرمانهای رفیع انقلاب کرد و همیشه در همه محافل شهادت فرزندانش را یک موهبت الهی برشمرد که خداوند نصیب او و همسرش کرده است.

مرحوم سیدابوالقاسم جوزی به غیر از دو فرزندش که به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند سه فرزند دیگرش به نامهای سید محمد، سیدرضا، سیدحمید جوزی به مقام والای جانبازی رسیدند.

بعد از پایان دفاع مقدس فرزندانش را که از کودکی با عطر مسجد رشد نموده بودند را تشویق به حضور مستمر در مساجد و میادین فرهنگی کرد تا آنجا که سید محمدجوزی یکی از فرزندان وی با تلاش بی وقفه در حوزه ایثار و شهادت توانست عنوان خادم الشهداء را برای خود کسب کند و در مناصب مختلف فرهنگی مطرح شود و یکی از بزرگترین آرشیو فیلم های مستند از گلزار شهدا و مصاحبه با بیش از 5000 هزار خانواده و همرزم شهید را ثبت و ضبط نماید و در راه اعتلا شهدا و آرمانهای انقلاب اسلامی آثار ارزشمندی را برای نسل آینده به یادگار بگذارد.

مراسم تشییع ابوالشهیدین"حاج سیدابوالقاسم جوزی" فردا چهارشنبه 19 مهر، از مقابل مسجد شاه آبادى واقع در بزرگراه صدر، ابتداى ديباجى جنوبى رأس ساعت 9:30 صبح برقرار مى باشد و پس از انتقال به بهشت زهرا(س) در قطعه 25 صالحین به خاک سپره خواهد شد.

لینک خبر در دیگر سایتهای خبری کشور

روزنامه جوان (جوان آنلاین)

پایگاه خبری رجانیوز

پدر شهیدان «جوزی» به فرزندانش پیوست / رجانیوز

خبرگزاری فارس


یک نظر  

نوشته شده توسط صیاد در سه شنبه هجدهم مهر 1391 ساعت موضوع | لینک ثابت